Creative Force

Etter to år med hjemmekontor måtte Creative Force prøve å lokke medarbeiderne tilbake til arbeidsplassen. Løsningen deres? Å innrede et nytt hovedkontor som fremmer kreativitet og fellesskap. – Kort og godt ville vi at medarbeiderne skulle få komme til et sted som skiller seg ut og er mer enn en arbeidsplass, sier adm. dir. Thomas Kragelund i Creative Force.

Selskapet Creative Force, som jobber med utvikling av programvare til e-handelsløsninger, ble etablert i 2019. I dag har de kontorer i tre land rundt om i verden. Hovedkontoret ligger i Danmark, og for å lokke medarbeiderne tilbake til arbeidsplassen etter år med hjemmekontor har selskapet satset på nye lokaler i Holstebro.

– Tankene og ideene bak prosjektet oppstod for drøyt to år siden. Vi ville skape et moderne og elegant kontor med en innbydende og inspirerende atmosfære. Noe som er lettere sagt enn gjort, sier Thomas Kragelund.

For å realisere planene henvendte de seg til interiørarkitekten Camilla Rudnicki Design Studio og Input interior. De har brukt mye tid på å finne riktige produkter i nøye utvalgte farger for å skape et varmt, hyggelig og eksklusivt arbeidsmiljø.

– Det er et spennende kontor med mye farger, noe som kanskje ikke er så vanlig – men veldig stilig. Vi har brukt mye blått og ulike nyanser av beige i interiøret. Det er mange jordfarger og -toner som går igjen i alle rommene. Det nøkterne og elegante er den røde tråden, forklarer Camilla Rudnicki.

Jesper Damgaard, Key Account Manager i Input interior, har vært involvert i prosjektet og deler interiørarkitektens tanker. Han fremhever miljøvennlige løsninger som en viktig del av interiøret.

– Sammen har vi valgt møbler av høy kvalitet, slik at de skal vare lenge. Vi vil ikke tenke kortsiktig og risikere at utslitte produkter må kastes etter et par år. Det har både vi, arkitekten og Creative Force hele tiden vært opptatt av, og det ser vi på resultatet. Alt er gjennomtenkt, sier Jesper Damgaard.

Restauranten skiller seg ut

De 1 500 kvadratmeter store lokalene rommer i tillegg til en rekke møterom og arbeidsplasser også lounge, bar og restaurant.

– Restauranten er helt unik, og der har vi jobbet med flere skreddersydde løsninger. Spesialdesignede sofagrupper, høye bord og stoler i materialer som skinn, stein og røkt eik gir en eksklusiv følelse, sier Camilla Rudnicki.

Thomas Kragelund legger til:
– Det bidrar til «det lille ekstra», og restauranten er noe medarbeiderne setter veldig pris på. Den fungerer som en møteplass, og vi spiser ofte både lunsj og middag sammen her, forteller han.

Å skape et moderne og elegant kontor som også har en hjemmekoselig og inspirerende atmosfære, var målet for Creative Force. Og det synes selskapets adm. dir. at prosjektgruppen virkelig har lyktes med.

– Det har blitt veldig bra, og det ser ut til at medarbeiderne er av samme oppfatning. Vi har dessuten hatt flere arrangementer og sammenkomster her, og fått mye skryt for hvor fint det er. Vi er veldig fornøyde. Resultatet overgår faktisk forventningene mine, avslutter Thomas Kragelund.

La oss kontakte deg

Skriv inn opplysningene dine nedenfor, så tar vi kontakt med deg.

Takk for din henvendelse

Vi kommer tilbake til deg så snart som mulig.

Til skjemaet
Oops

En feil har oppstått, vær vennlig å forsøk igjen.

Til skjemaet